Unieke aanpak

Coachforward! Een verfrissende effectieve gespreksmethodiek waarbij iedere coachminuut er echt toe doet!

bigstock-Female-In-Light-Casual-Clothes-246201164

De gerichtheid van en concentratie in de gesprekken maken dat reflectie en progressie zich in een afgestemd tempo voltrekken. Met deze methodiek, in combinatie met het gebruikersgemak, creëren we een unieke timing en uiterst persoonlijke praktijkgerichtheid.

"Fijn je weer te spreken. Wat is je vraag?"

Ben jij je bewust van bel-gemak? Telefonische gespreksvoering is een routine, in ons dagelijks leven doen we niet anders. De toon, het tempo en de woordkeuze geven een bron van non-verbale informatie. Ook het 'bellen met beeld' maakt dat telefonische (coach-)gesprekken als natuurlijk ervaren worden. Uit onderzoeken (zie oa hieronder) blijkt dat telefonisch coachen zelfs tot lagere drempels en hoger rendement kan leiden vanwege de ervaren gelijkwaardigheid en het comfort voor de deelnemer.

Hoe organiseren we leren en ontwikkelen toekomstproof? Wij vertalen actuele inzichten in leren & ontwikkelen naar coaching:

  • de timing; leren op het juiste en kritische leer-moment
  • de nabijheid; leren en ontwikkelen ‘close to the job’
  • de zelfregie; deelnemer structureert zelf het coachproces (qua timing, frequentie, gespreksduur)
  • de doelgroep; doorbreek de exclusiviteit van coaching
  • de dosering; de duur en intensiteit is altijd en voor iedereen behapbaar
  • de zwaarte en lading van coaching als leerinterventie, altijd concreet en verdiepend waar nodig
  • juist ook preventief, voorkom 'grootse' coachvragen om ‘5 voor 12’ zodat er ruimte is voor leren en experimenteren
  • het gebruikersgemak; verlaag de drempel!
Auteurs: E. Rondeel & A. Dijkman (uitgeverij THEMA)

(Beeld-)bellen?

Samen op locatie versus coachen via (beeld-)bellen?

  • Via (beeld-)bellen kies je voor een ánder en even effectief kanaal
  • Recent onderzoek toont een zelfde rendement (bijvoorbeeld Janis Cannon - Bowers '23)
  • Coaches zijn zeer goed in staat via (beeld-)bellen een goede werkalliantie met de deelnemer op te bouwen
  • Voordelen op het gebied van timing, duur en moment van coaching geven extra rendement
  • Deelnemers die sceptisch toch de ervaring via (beeld-)bellen aangaan zijn meestal positief verrast over de uiteindelijke effectiviteit voor zichzelf

<< ZIN EN ONZIN over COACHING. Van E. Rondeel en A. Dijkman. Uitgeverij THEMA.

De wetenschappelijke 'tussenstand' van coaching wordt krachtig opgesomd in dit boek en bevestigt onze visie op basis van eigen bronderzoek bij aanvang van Coachkwartier in 2019, in combinatie met onze ervaringen sindsdien.

Menu
Scherm_afbeelding 2025-10-13 om 10.49.01

Instapklare interventie VVT-organisaties

Focus op inzetbaarheid & vitaliteit.