Over ons

Het roer kan om!

Sinds februari 2019 is Coachkwartier een feit! Een initiatief vanuit Stiens Training & Advies. Samen met een aantal gedreven collega’s en opdrachtgevers werd door Inge Stiens toegewerkt naar dit beproefde concept.

“Als je al bijna 30 jaar continue pro-actief bezig bent met leren en ontwikkelen dan herken je momenten waarvan je weet: het kan anders, beter, slimmer, makkelijker, fijner, mooier, goedkoper, leuker….."

Onze focus op dit moment? Tijdigheid, hyper-personalisering, digitalisering/ blended leren en ongekend gebruikersgemak.

Samen met onze opdrachtgevers in diverse branches zoals financiële dienstverlening, overheid, onderwijs en zorg worden we uitgedaagd tot vernieuwende leer-oplossingen. Coachkwartier is een logisch, natuurlijk exponent hiervan.

Ons idee? Het roer kan om in coachland!

* Groter coachbereik; meer impact op organisaties
Het zou een gemiste kans zijn als we coaching als beproefde ontwikkelinterventie qua inzet beperken tot de grotere issues en/of tot de ‘elite’ verheven. Jaarlijks blijkt dat vooral 'hoog opgeleiden' worden gecoacht (75% van de 'gecoachten' volgens NOBCO). Gezien de reflectieve methodiek, de relatief hoge tarieven en tijdsinvestering wordt de volle potentie van coaching nog niet altijd benut en daardoor niet altijd (of niet op tijd) ingezet waar het een groot verschil kan maken. Voor iedereen, en op het juiste moment.

* Meer aandacht voor mensen; ondersteunend aan leiderschap
In de actuele zoektocht naar ruimte voor aandacht door leiders is Coachkwartier een oplossing. Als aanvulling, nooit als vervanging. Tot nu toe wordt de coach ingezet bij functioneringsproblemen of een aanhoudende ontwikkelvraag van een medewerker. Waarom wachten totdat iemand er 'echt' iets mee moet? Onderhoud ontwikkeling, zet coaching ook preventief in.

* Medewerker organiseert coaching zelf...
Als het gaat om meer zelforganisatie en eigenaarschap voegt coachkwartier écht de daad bij het woord. De deelnemer bepaalt of, wanneer, hoe lang, waarover en met welke coach het gesprek wordt aan gegaan. Vanzelfsprekend streeft bij regulier coaching iedere coach naar eigenaarschap bij de deelnemer. Vervolgens bepaalt toch vaak de coach de gespreksfrequentie, het gespreksmoment, de hoeveelheid onderwerpen en de routekaart in het coachproces. Laat medewerkers veel meer zelf hun coaching regisseren zodat het direct aansluit bij de ontwikkelvraag van nu.

* Coachforward!
We werken vanuit onze unieke coachmethodiek niet (alleen) vanuit reflectie. We coachen close to the job, met de praktijkvraag en urgentie van vandaag centraal. Met kleine succes-stappen direct vooruit. De hogere frequentie in coachmomenten maakt enorm verschil. Tevens waarderen deelnemers 'alleen al de gedachte dat de coach continu voor mij beschikbaar is en ik morgen al met hem of haar kan sparren!"